36 Comments for this entry
1 Trackback or Pingback for this entry
-
SoftWave » Besplatno znanje
travanj 24th, 2009 on 15:55[...] događanjima na Filozofskom fakultetu (kojeg sam jednom davno i sam pohađao), pa sam i sâm upao u par rasprava o toj temi, te općenito u zadnje vrijeme razmišljam o zahtjevima [...]




travanj 20th, 2009 on 17:22
Državu boli kuki za njih, mogli su i pacijenti “protestirati” .. ono nema frks.. neću se lječiti ako ne ukinete particijpacije, pa ti krepaj iz protesta.. :D
Ja sam zapravo za fakultete sa poticajima, strojarstvo, generalna inžinjerija, informatika ali filozofski fax.. to je leglo većinom običnih stjenica IMHO.
travanj 21st, 2009 on 08:07
megaglupi komentar. kakvi poticaji, pa ne pričamo o poljoprivredi!!!!!
stvar je u pravu na školovanje, koje mora biti besplatno i dostupno. ovako samo oni s parama mogu studirati, buduću studenti se odabiru prema imovinskom stanju roditelja, a ne prema znanju i sposobnostima. i to ide puno prijemnih ispita. ja sam znao da nema šanse da studiram ono za što sam se školovao u srednjoj pa nisam imao niti nekih motiva da se pripremam i trudim.
seronje kojima je dobro uopće ne vode računa o onima kojima mnoge stvari nisu dostupne. priča se o znanju kriterijima, a li ta priča je važna tek kad si dio onih koji mogu sebi priuštiti perverzije tipa studiranje u drugom gradu i sl.
travanj 20th, 2009 on 18:49
“STUDENTI Filozofskog fakulteta u Zagrebu su danas okupirali svoj fakultet u znak prosvjeda protiv komercijalizacije obrazovanja. Okupacija je započela oko podneva i studenti ne dopuštaju održavanja nastave i ispita jednostavnom taktikom – smetanjem. Za to vrijeme njihov se dekan Miljenko Jurković sunča u Brazilu, točnije, predivnoj Copacabani, a borbu sa pobunjenim studentima prepustio je prodekanu Damiru Borasu.”
http://www.index.hr/vijesti/cl.....30346.aspx
travanj 20th, 2009 on 22:32
Neka su i stjenice, ali barem pokazuju da im nije svejedno što se događa u državi. Najbolje bi bilo da sjede doma i ponizno gutaju sranja koja im birokracija nameće. Barem se netko buni u ovoj državi.
travanj 20th, 2009 on 23:35
Pa… neznam da li su baš svi stjenice. Znam ja leechera i na drugim faksevima. Evo ti moja sisterica završila engleski i informatologiju na filozofskom i sad prevodi filmove i serije i čudesa, radi ko crnac. A opet, znam likove koji su kakti FER završili pa ne uspjevaju održavati ni stranice neke firme, a o IT-u da ne govorim… ne znaju ni mrežni printer podesti na Mac-u… Tako da… stjenica ima svagdje, a šljakat se može nakon bilo kojeg faksa, ovisi o ljudima. Znam jednog indologa (ili tako nešto) uredno odrađuje smjene kao Marićev “sokol” … hebga… sam je birao faks. :-)
travanj 20th, 2009 on 23:43
Pozdrav svima :)
travanj 20th, 2009 on 23:55
Ja bi se kladio da je štrajk organiziran od studenata na odsjeku filozofije.. ;)
Ali točno tako, sve ovisi o ljudima.
travanj 21st, 2009 on 00:11
Baš me zanima, koliku će plaću tražiti ovi studenti kad diplomiraju?
travanj 21st, 2009 on 00:36
Pa nek traže koliko hoće, tržište rada će to ionako regulirati. Ako netko želi plaćati filozofa 100.000 kn mjesečno… što ima veze.
Misliš da oni sa MBA vrijede puno više?
A što reći na zaše “ekonomiste” koji se danas igraju s fondovima?
travanj 21st, 2009 on 07:57
ma kakvo tržište. država je odredila plaće profesorima, a ne tržište a i mnoge cijene na u privatnim firmama se usklađuju s plaćama u državi. nema tu puno tržišta, zna se koliko nam treba profesora i oni imaju posao i plaću, ona ne ovisi o učinkovitosti, a broj zaposlenih ne ovisi o stanju na tržištu nego o odlukama vlade.
travanj 21st, 2009 on 00:46
A ti ekonomisti su posebna priča. Ove privatne niču ko gljive poslije kiše, a meni fakat nije jasno di će se zaposlit sva ta sila ekonomista.
travanj 21st, 2009 on 07:51
Tu si potpuno u pravu, ali sam htio reći da će ovi današnji studenti koji se bune za koju godinu diplomirati i opet će se buniti. Ima naš narod krasnu frazu: “kruha bez motike”.
Naprotiv, mislim da su fakultet, diploma i njihov utjecaj na život daleko precijenjeni. Bilo bi mi draže da se ovi mladi i pametni ljudi bace na posao umjesto da nešto zahtijevaju i pametuju.
travanj 21st, 2009 on 07:59
ROFLMAO, sad sam pročitao vlastite komentare. Starim, starim… :D
travanj 21st, 2009 on 14:20
Kruha bez motike hoće svi i to je valjda univerzalni pokretač civilizacije općenito. Netko je rekao da je ljenost pokretač svega…
Gle, svi mi stalno želimo bolje i više i kvalitetnije i iskrenu da ti velim meni se više sviđaju oni koji to imaju muda tražiti kad vide da mogu dobiti nego oni koji šute i kenjaju pod parolom “Ništa se tu više ne može” ili “Šuti da ne dobiješ otkaz”
Ovo što ti kažeš bi značilo otprilike “Šuti i radi i krepaj” a to baš i nije poruka koju bi ja poslao studentima… nikad. U stvari to ne bi preporučio nikome ako mu je uopće stalo do svijeta oko sebe.
Dapače… bunite se, i kad ste u pravu i kad možda i niste u pravu. Recite što želite, osmislite i provest će se ako ima imalo smisla. Oni koju šute krivi su za stanje u kakvom je cijela država.đ
Pa ako vrijedi kad se ljud huška da izlaze na izbore i kad im se u “tim danima” priča o njihovoj obvezi da mijenjaju stvari izlaskom na izbore ISTO vrijedi i za studente i prosvjede i slične akcije.
Bunite se… vičite… mijenjajte svijet jebemu sve, jer ako nećete vi a tko će onda? Starčeki poput mene i Berislava koji doma mijenjaju pelene bebačima ili školuju vaše vršnjake? Teško…
Ako neće studenti sa filozofskog koji će onda? Ostali su previše zaokupljeni nekim drugim stvarima koliko vidim i šute i “uklapaju” se u korumpirani i pokvareni sistem, polako, svakim dan korak bliže dužničkom ropstvu.
Jedva čekam da uvedu (možda već i ima štojaznam) one studentske kredite pa da ih se još više kastrira činjenicom da moraju vraćati dugove čim se zaposle i da odmah šute i trpe kako bi vraćali kredite. Da, to je sigurno put u bolje sutra, vidimo kako to funkcionira u Amerikama… :-)
travanj 21st, 2009 on 12:15
@mayo, kada vec spominjes index, evo i komentara s kojim se gotovo u potpunosti slazem:
http://www.index.hr/vijesti/cl.....30425.aspx
Školarine su odličan mehanizam očuvanja kvalitete visokog obrazovanja. Vrlo jednostavno, studenti koji svake godine moraju namaknuti novčani iznos da bi nastavili studiranje puno su motiviraniji za brz i efikasan završetak studija, što skraćuje hrvatsku tradiciju studiranja do kasnih dvadesetih i vađenja radne knjižice u trideset i drugoj godini života. Time se tržište rada puno brže puni kvalificiranim radnicima, koji brže mogu puniti državni proračun, koji se može usmjeravati prema poboljšanju kvalitete stipendija i državno financiranih mjesta na fakultetima. Vrlo jednostavno.
Usto, studiranje nije nikakvo pravo, nego privilegija koju dobijete ako ste sretni pa vam roditelji mogu financirati studij, ili ju zaradite putem odličnih rezultata u ranijim fazama obrazovanja, studiranjem uz rad, dizanjem kredita koje ćete otplatiti nakon brzo završenog fakulteta itd.
————-
Ono sto bi po mom misljenju trebalo je vise studentskih domova, a manje beskorisnih fakulteta pcelarstva (za zujanje po Zagrebu, Osijeku itd……)
travanj 21st, 2009 on 14:34
Slažem se Eros, ali ne bi li bilo bolje svima u startu dati jednaku mogućnost (besplatno) ali SAMO ako sve prolaze u rokovima i sa dobrim rezultatima. Oni koji bi “zujali” … nek plate za tu privilegiju ako nemaju rezultate.
travanj 21st, 2009 on 14:16
Opet kaptializacija (korporatizacija bolje reći) sustava je negativan pomak, američki studenti moraju ući u dužničko ropstvo da bi odplatitli “jeftine” kredite.
Svejedno mora postojati pravični sustav ali ne “planski” nego se mora koncipirati drugačije jer su resursi ograničeni.
Nije mi jasno kako netko tko je radnik može vrijediti manje od jednog nazovi “studenta”. Jedan rmbači dan-noć i jedva krpa kraj s krajem a drugi većinom češka jajca i još očekuje da mu bude sve plasirano na tanjuru onak frei..
Prije su samo bogataši mogli na visoka učilišta pa je tehnika i tada vrtoglavo napredovala jer napredak ne ovisi o masi nego o pojedincima (individualcima). Svijet je više-manje fer ako imaš mentalnih resursa koji vrijede, recimo jedini je Tesla uspio izaći iz Ličke zagore.. neka mi kaže netko dali je Lika danas izrodila još jednog Teslu? Mada je danas obrazovanje “jeftino”, nije.. Dakle nije u kvatniteti nego u kvaliteti. Komad papira ne vrijedi drek ako nemaš praktičnih znanja a današnji fakulteti su jednostavno antikvitetni – počevši od zanja učitelja od tehnika i tehnologija kojima se podučava.
travanj 21st, 2009 on 14:26
Pa da, oni i traže planski. Tko zadovolji kriterije upisa i ne pada godine… besplatno. Za ostale… hebga… plati pa studiraj.
Ali nekoj brkati vremena. Nije isto bilo u doba Da Vincija i Tesle kao stoje danas. Nitko od studenata ne ocekuje da izmisle struju vec da nauce raditi. Nisam bas siguran da ih fakulteti za to pripreme na najbolji nacin ali ako je besplatno onda bi svi imali jednaku sansu… sansu i samo sansu kojui ako zeznu zeznuli su i ko ih šljivi, opet funkcionria tržište.
Ne znam, meni ima smisal to što traže. Možda nisam dobro skontao točno što traže ali koliko sam ja shvatio sve bi trebalo biti besplatno upravo za one koji pokažu rezultate, uče i ne padaju godine. A to paše čak i američkom konceptu školstva jer potiče one koji imaju volju sve to završiti dok one druge pozitivno selektira.
Kažem, možda samkrivo skontao i možda je stvar drugačija ali ja bi barem to onda tako postavio…
travanj 21st, 2009 on 15:17
Obrazovanje svima a ne samo njima.
travanj 21st, 2009 on 17:08
@zombix: Krivo si shvatio zahtjeve prosvjednika, oni bi da je studranje SVIMA besplatno, cak i onima koji studiraju 20 godina .
U moje doba studija svaki fakultet je upisivao odredjeni broj studenata BESPLATNO, ovisno koliko ministarstvo odredi da je potrebno takvih stručnjaka, i to na temelju razredbenog ispita (koju ce zamjeniti drzavna matura). Ako si bio na studiranju na teret ministarstva i pao 2 godine morao si placati godinu. Ako si sam placao studij i bio u top 10% studenata po ocjenama od svih koji placaju studij, onda si bio oslobodjen placanja skolarine. Koliko sam prosurfao, to se nije promjenilo (primjer je FER jer mi je iskocio kao prvi rezultat):
Upisne kvote FER-a za 2009./2010. akademsku godinu su sljedeće:
640 studenata – hrvatskih državljana;
10 studenata – stranih državljana.
Participacija u troškovima studija za prvu godinu studija odredit će se na temelju rang-liste. Kandidati s rangom od 1 do 300 neće plaćati participaciju. Kandidati s rangom od 301 do 600 platit će participaciju koja linearno raste od 24,57 kuna do 7.370,00 kuna. Kandidati s rangom većim od 600, kao i strani državljani plaćat će maksimalnu participaciju od 7.370,00 kuna.
Participacija na višim godinama studija ovisit će o dotadašnjem uspjehu na studiju.
travanj 21st, 2009 on 18:31
Zahtjevi studenata nisu samo na “besplatnom školovanju”, problematika je veća od toga. Ali ne čudi me da je u Hrvatskoj stanje takvo kakvo je, kada vidim neke od komentara.
travanj 21st, 2009 on 19:00
@Zombix
Ako misliš na ovo onda ima već odavno u svim bankama.
http://www.hypo-alpe-adria.hr/.....xt_id=1776
travanj 21st, 2009 on 20:21
Ne, to su najobičniji krediti kao i svi drugi kakve mogu dizati kreditno sposobni, dakle oni koji imaju primanja. Mislio sam na ovako nešto
https://www.studentloan.com/findstudentloan/federalstaffordloan.htm
travanj 21st, 2009 on 20:00
A onda se ispričavam. Ako stvarno traže da se studira besplatno bez obzira na rezultate (padanje godina) onda nek se lijepo prošeću do zemlje Džabalebije.
Ali kvote ne priznajem. To je drkanje sa kao treba na XY studenata pa ćemo privilegirati njih baš 11 a onog dvanaestog ćemo poslati da radi u rudniku… to su gluposti. Školovanje svima besplatno koji zadovolje kriterije… ŠKOLOVANJA… a ne nečije izdrkavanje po kvotama. Ako padneš… šetnja i to je OK jer će biti “viška” onih koji će popuniti kvotu.
A što se desi kad netko tko je upao preko te famozne kvote i ima super rezultate prve dvije godine tresne treću? Gubi prava ili? Stipendisti? Jel’ se njima plaća samo prema rezultatima ili mogu 20 godina studirati? Gle, stvar je jako lako spoložiti da funkcionira i da nema privileguiranih po babi i po stričevima nego se okrenuti samo prema rezultatima. E ali… pitanje je kome bi uopće odgovarao takav jedan sistem gdje bi studenti morali imati rezultate, a guzinjini sinovi ne bi mogli /bez rezultata/ biti ubacivani ovdje i ondje. Koliko ja vidim većini paše upravo ovakav, što zbrčkaniji sistem.
Al’ opet… nek se buden, nek ih se čuje. Pa što ako traže to što traže. Imaju potpuno pravo baš kao što i drugi imaju pravo reći što misle… pa nek se dogovore.
Što? Zar državni službenici nemaju pravo tražiti povišice i štrajkati? Imaju. Da li će ih i dobiti? E pa vidjet ćemo. :-)
travanj 21st, 2009 on 20:36
Ma ne traži se da je bilo kome za džabalesku, to je neko lupio gore i nema stvar veze s mozgom jer toga nije ni do sad bilo.
Stvar je u tome da se sad želi uvest obavezna školarina SVAKOME bez obzira kako ti prije prolazio, pa ko ima nek studira, ko nema u rudnik.
Znači da ponovim, ova “buna” nema veze s ponavljanjem godina, niti ponavljačima.
————-
Inače na stranu sve to ali mislim da ako ovo što se sad sprema ne prođe danas, proć će za koju godinu a za školovanjem će istim putem krenut i zdravstvo(znači po američkom sistemu,tj. dok radiš super ali ako izgubiš posao najebo si jer gubiš sve).
Mislim to čisto zato jer smo već sad u ogromnim dugovima a do 2012. nam planiraju ovi iz mmfa da ćemo bit oko 48 miljardi evra.
Prema tome bliži se vrijeme kad će pola proračuna odlazit samo na otplatu kamata duga tako da mi se čini da će te ljudi ovdje u čudu gledat ako za 10-15 godina spomeneš besplatno zdravstvo/školstvo. ;-)
travanj 21st, 2009 on 20:46
Pa da, isto kao i sa penzijama. Nema love pa idemo bunariti još i drugi pa treći stup, pa dobrovljno pa simte-tamte a na kraju klinac. Dobit ćemo za dva metra štrika i braniteljski dodatak da si kupimo umjesto štrika eventualno metak.
Tako se sprema i u zdravstvu i u školstvu je… pa jer kao nema novaca… potrošilo se. Jedva čekam da se tako nešto organizira i s policijom, vatrogascima i slično… Nisi platio za vatrogasce ovaj mjesec? A jebiga… nek gori. :-)))
Je, sve treba privatizirati. Evo, ja ću privatizirati sam svoju zaštitu investiranjem u jedan AK-47 o kojem sanjam još od kad sam ga vratio devedesetih. Nakon toga ću privatizirati svoj vlasiti porez (neću ga plaćati nego zadržati) pa onda ću privatizirati PDV (ni to neću plaćati) prireze i sve ostalo … i onda će mi ostati dovoljno da plaćam sve što je privatizirano, i zdravstvo i školstvo i sve ostalo.
Pa nije ta privatizacija niti tako loša. Jedini je problem što u privatiziranom društvu porez NEMA SMISLA jer je sve privatno i ništa nije državno. Privatiziranom društvu se ne plaća porez. E da, naravno da bi oni da je sve privatno ali … gle čuda… da podignu i porez?!? Hehe… dječaci sanjajte mokre snove, znaju (neki) ljudi kad se plaća porez a kad… ne. ;-)
travanj 21st, 2009 on 21:24
Ne, nije ni približno; odnosno bilo bih kad bih ja zagovarao ideju da se svi trebaju zaposliti. Ali ja zagovaram svakoga tko za to ima imalo predispozicija — a to znači da ima dvije daske u glavi — da krene u vlastiti biznis i da radi za sebe. Dakle, “šuti i radi i uživaj u plodovima svog rada”.
E vidiš, ali oni upravo to rade — traže da im netko drugi riješi njihove probleme!
Besplatno školovanje ne postoji — netko uvijek mora platiti plaće nastavnicima i ostalom osoblju, komunalije i održavanje fakulteta, znanstvena istraživanja, opremu i štatigajaznamštosve. I ako je to studentima sasvim besplatno, netko to ipak mora platiti, a taj netko je država, odnosno ti, ja i svi mi poduzetnici i zaposleni koji plaćamo poreze.
Kad se pogleda iz tog ugla, vidi se da su zahtjevi studenata ustvari tlapnje jedne šačice mladih i razmaženih lijenčina koji su čitali o romantičnim revolucijama pa su se poželjeli malo toga igrati. Nekad je bilo lako imati besplatno školovanje dok su se slijevali novci jeftinih kredita koje je zapad davao jedinoj komunističkoj zemlji van ruske dominacije, ali svi smo vidjeli što se dogodilo kad je to presahnulo.
Za kraj još jedan detalj: u komentarima gore nanizalo se raznih informacija o tome što studenti ustvari hoće. Pa neće besplatno školovanje, pa hoće za sve, pa samo za najbolje, pa ovo pa ono. Ja osobno vjerujem da su sve te informacije točne, tj. da su razni ljudi objavljivali razne informacije i da se uopće ne zna tko pije i tko plaća. A kad dođu kolokviji bit će “joj profesore dajte me pustite, nisam stigao učiti, igrao sam se revolucije”.
travanj 22nd, 2009 on 00:00
Sve to ide prema fašistoizaciji, i plaćaš privatno i plaćaš poreze… ajte u mp3..
Gledam ovo za onaj amandman 138/46.. kao da se izglasava nešto danas.. isto kao i Lisabonski, guraju ga guraju dok ne izguraju. Ovdje se isto ide na “privatizaciju” i izgurati će prije ili kasnije.
A ono sa porezom Z. e to je priča za sebe, ako će država tako “privatno” pa ćemo i mi onako privatno sve sebi ostaviti u džeput (ako treba platiti tamo nekih 7% na ukupne prihode ok ali i to se da spustiti na 0% :).
travanj 22nd, 2009 on 02:44
Ljudi, malo ste neupućeni… po bolonji (a sad smo svi bolonjci) se ne može studirat x godina. I bez kojekakvih solucija s plaćanjem kao motivacijom, bolonja ima unutarnje mehanizme koji onemogućavaju da netko hladi jaja i ostavlja ispite za daleku budućnost od 3-4-5 godina – ako ne daš te godine kad si upisao kolegij, slušaš ga ponovo slijedeće godine, a ako opet ne položiš, doviđenja.
Mislim, da se razumijemo, bolonja kao takva je goli kurac i reforma koju treba reformirat, al samo sam htio ovo naglasit.
travanj 22nd, 2009 on 04:17
E moj rodica baš sam se zguštom nasmijo kad sam ti ovo pročitao.
Kod nas je uveden bolonjski sistem na svaki fakultet toliko koliko je kome pasalo, a ustvari taj naš bolonjski sistem veze nema s pravim talijasnkim bolonjskim sistemom(osim po imenu).
Dabome ja ovo naše zovem bolonjsko-balkanski sistem jer je uvedeno iz novog i zadržano iz starog uglavnom ono što pojedincima na određenom sveučilištu najbolje paše u danom momentu.
Što se tiče toga da “smo sad svi bolonjci”, također nije točno jer sad je moguće samo “upisat po bolonji”, ali samo na mom faxu ima nas negdje oko 200 apsolvenata po starom s ispitama negdje na 2/3 godini i ja ljude skroz razumijem jer ako diplomiraju ih čeka samo kolona na burzi rada dok ako se vode ko studenti imaju zdravstveno, popust na gradski/prigradski prevoz, popust na hranu, popust na telekomunikacijske usluge preko carneta itd.
Na kraju također nije točno, barem na način na koji si ti to prikazao, da po bolonji rukneš, pa moraš slušat ponovo pa ako opet ne ide pa-pa.
Ustvari ako rukneš moć ćeš uglavnom se dogovorit s čovjekom koji drži kolegij da ono s čime si zadovoljio lani ne moraš radit ponovo nego da samo dođeš polagat kad hoćeš.
Što se tiče ponavljanja, bespaltno je samo jednom ponavljat svaku godinu dok dodatna ponavljanja plaćaš, a pa-pa dolazi u obzir jedino ako ti nestane para.
Znači ti svaku godinu možeš ponavljat 10 puta ako hoćeš sve dok to možeš financirat.
Inače da nebi pomislio da lupam bzvz, osobno znam masu ljudi koji su upisali u prvoj generaciji bolonjaca koji se još uvijek povlače na faxu, nisu dali ni 50% ispita od sve 3 godine ukupno i još će sigurno godinama bit tamo.
travanj 22nd, 2009 on 11:25
@ ALG: Eto, još jedan dokaz da ne samo svaki faks, nego svaki profesor ima svoju verziju bolonje. No to kako sam opisao postupak ponovnog polaganja ispita, to jest činjenično stanje na FFZG. Varira od profesora do profesora kako će se kolegij/ispit ponovno polagati, ali nakon dvije godine to je to.
travanj 22nd, 2009 on 07:14
Eto vjerujem da na ovaj blog ne dolaze ljudi sa IQ manjim od broja cipela koji nose, da nisu iz pripizdine i da su ipak makar prosječno educirani, a opet vidim da zapravo lamentirate o nečemu što ne razumijete i ne znate.
I zato mi je drago što studenti prosvjeduju, jer će ljudi (nadam se) pitati: ZAŠTO. Opet nam provlače pravila i zakone “ispod žita” a naš dragi Primorac nije banditić da govno nabrzaka spakira u celofan da ne bi smrdilo.
travanj 22nd, 2009 on 10:57
Meni je isto drago sto studenti prosvjeduju, napokon jedna generacija koja ce pokusati nesto promjeniti.
Problem je sto ova skupina prosvjednika nema nikakve artikulrane zahtjeve, prijedloge ili bilo sta. Pobogu, zivimo u informacijsko doba a nemaju niti web stranicu, niti facebook grupu gdje su jasno izrazili svoje zahtjeve.
A kvote su potrebne… zbog kapaciteta samih fakulteta. Razredbeni prag je lako proci za vecinu fakulteta, ali biti medju 50% ili 30% onih kojima je studij besplatan – za to se treba izboriti… znanjem.
travanj 23rd, 2009 on 00:42
slobodnifilozofski(točka)bloger.hr/
travanj 23rd, 2009 on 00:45
Ah falabogu više
Izgleda da je zombix podesio blog tako da ne dopušta da komentari sadržavaju linkove na druge blogove (ili samo bloger.hr). kako god, tek sam sad vidio erosov komentar, a i tek sam sad uočio da mi blog nije prihvatio komentar još od jučer ili prekjučer (izgubio sam pojam o vremenu). pa eto.
travanj 23rd, 2009 on 01:43
Nope… Plugin pod imenom Akismet to radi automatski. Zašto je taj link označio kao spam nemam pojma.
http://slobodnifilozofski.bloger.hr/