Solar power to the people
by on ožu.17, 2007 - 23:09, under Nevezano
Uskoro kreće sa radom. 64MW, cca 184.000 ogledala. Koristi "SolarTrouigh" sistem zagrijavanja mineralnog ulja u cijevima koje zagrijava vodu cijapara pokrece parne turbibe.
Sigurno ste čuli za solarne grijače ali kako stvari sad kreću sa globalnim zagrijavanjem puno interesantniji će biti solarni sistemi za hlađenje…
Sorption-assisted air conditioning: collector system on the rooftop of Chamber of Commerce and Industry in Freiburg, Germany. Photo: Fraunhofer ISE.
Svašza se nađe na internetu o toj solarnoj energiji. Pa s obzirom da HEP i dalje ne radi baš previše na uvođenju oni elektronskih mjerača i sad je već svima jasno da će kao pripremu za tržišno natjecanje podići cijene struje zgodno je proučiti alternative. Lista stranica koje se bave tom temom. Lista 2
Na savjetovanju o inteligentnoj gradnji dobio sam jednu genijalnu bateriju koja ne koristi … baterije… hehe… nešto kao promućkaj pa posvjetli. Firma koja je to dijelila je Matel d.o.o. Pogledajte sistem upravljanja preko SMS-a
The Everlast Flashlight uses Faraday’s principle of magnetic induction to produce power without batteries. Shake for 30 seconds and you get light for 10 minutes. 8” long and waterproof. Great safety item for your dry box.
Palo mi je napamet da bi se takvi mali generatorčići mogli ugrađivati u još neke valjkaste predmete kojima je namjena da se pomiču naprijed nazad. Nakon 30 sekundi pomicanja naprijed nazad mogli bi umjesto svjetla generirati… vibracije… :-)
Uh, e ovo mi je promaklo samo tako i da stvar bude još bolja telekomin komentar je završio u Akismetovom filteru i čekao na moderaciju. Nemam blage veze zašto je završio u filteru ali dobro da povremeno još kontroliram kako taj Akismet radi selekciju (ne baš savršeno). No uglavnom
Pričajte za 6 lipa po minuti!!!








ožujak 17th, 2007 on 23:23
Javi mi/nam se na besplatnu liniju za energetsku učinkovitost za takve stvari… :D
ožujak 18th, 2007 on 11:28
ma ta optima mi se totalno zgadila. Pretplata kod njihovog prikljucka je 61 kn dok je kod tekoma 72. I sad da potpisujem na 2 godine nisam lud. da su stavili godinu jos bih i pristao, ali sto je previse je previse…
ožujak 18th, 2007 on 12:01
Hm, interesantna tvrdnja nakon svega što pišem 2 godine. Izgleda da sam cijelo vrijeme pisao/pišao u vjetar. Potpisivanje na 24 mjeseca je potrebno samo u slučaju da ne želiš plaćati ona uključenja, možeš mirno platiti sve što treba i ne potpisati na nikakvih 24 mjeseca. A onda opet, svi imaju te posebno povoljne ponude uz uvjet da potpišeš na XY mjeseci. A onda opet baš sam nedavno napisao članak na Jutarnjem u kojem sam pokušao objasniti zašto ne treba potpisivati ali… očito uzalud.
Pisao sam i o LLU i principu po kojem on funkcionira da bi neki operater mogao doći do krajnjeg korisnika i poslati mu samo jedan račun. Optima (kao i bilo tko drugi) da bi koristio tu famoznu bakrenu paricu mora HT-u plaćati 51 kunu mjesečno. Oni su odlučili korisniku naplatiti 50 kuna, dakle 1 kunu manje nego što plaćaju HT-u, naravno + PDV 22% koji je 11 kuna i tako dobiješ cijenu od 61 kune.
Malo si me rastužio raf. Ti si ovdje dosta često i pretpostavljam da čitaš ono što napišem ali ako nisam uspješno objasnio kako stvari funkcioniraju onda sam definitivno pi(s/š)ao u vjetar cijelo ovo vrijeme i cijeli ovaj blog nema uopće smisla jer imam neki osjećaj da ljudi dolaze čitati samo moje rantanje kad me nešt’ rasp*** pa natrkeljam redove psovki, onak, random i bez razmišljanja. Šteta, nije mi to bio cilj.
ožujak 18th, 2007 on 12:44
T-zombix: nije vrijedno odustajati.
ožujak 18th, 2007 on 14:46
matel d.o.o., što je slijedeće?mikrosoft,mike,adisas,reabook :)
ožujak 18th, 2007 on 14:55
Za pocetak T-Mobile, a poslje bumo videli. ;-)
ožujak 18th, 2007 on 16:40
Vidi Zombix podrzavam ja tebe i razumijem te sto pricas. Zato te i citam i dosta rijetko se neslozim s tobom.
dakle slazem se sa svime sto pises, ali prijeci sa jednog lihvara na drugog je IMHO glupo i dobijem isti tuki samo sto nije pink, ali je zato ugovor na 2 godine. Evo da ti malo iznesem moja razmisljanja.
Razlika od 11kn u pretplati je OK i da je samo tu razlika to bi vec bilo dovoljno da se prebacim. No problem je zbog ugovora. da njega nema ili da je makar samo 1 godinu to bi jos nekako i pretrpio, no 2 je jednostavno previse. Kazes da se moze odmah platiti sve. je istina, ali koliko onda vremena trebam biti na optimi da bi mi se taj izlazak isplatio? 549 / 11 = ~49. Dakle morao bi biti ~4 godine na optimi da bi bio na nuli. A preko 4 godinebi mi krenula usteda. Dakle placanje punog iznosa je jednostavno glupo. A potpisati necu jer cu onda morati platiti koliko mi je ostalo kada dode netko ko nije toliko pohlepan.
Nadalje znam da optima ide svojim kablovima do centrala i onda ide tekomovim kablovima do mene korisnika. Eh onda se zapitam zasto placam taj prikljucak 549kn ili ti 1 kn uz poptisivanje na 2 godine. Jer kod tekoma placam taj isti prikljucak 610 kn i u slucaju da ga nemam (citaj nemam kabl od centrale do stana. T-com ce mi provuci taj kabel, ali optima ce iznajmiti od tekoma.
Dakle onda se pitam zasto placam tih 549 kn iliti 2 godine ugovora??
A u slucaju da mi ga i oni provuku zasto onda moram placati tih 61 kn za kabel koji je njihov i koji oni ne iznajmljuju?
Prema tome misljenja sam da su isti kao tekom ali su eto mrvicu jeftiniji zato da mogu govoriti kako su jeftiniji. Kako amis moze naplacivati 153 za flatrate 1 mbit i telefon? A to isto kod optime je 284kn? To je skoro duplo, a puno su veci od amisa. Dakle mislim da oni samo oce biti neka kao “prividna” konkurencija u zapravo su isti kao tekom. Razumijem da je u interesu sto vise para izvuci od korisnika, ali kada vidim da tako bezrazlozno nabijaju cijene onda mi se smuci i sjetim se tekoma. FUJ. da ponovim FUJ.
Strasno mi je zao sto sam te rastuzio. Nije mi bilo u interesu te obeshrabriti od tvog pisanja, dapace podupirem tebe i tvoje piskaranje i cijenim te vise od ijednog novinara. I slazem se da treba prijeci na konkurenciju, samo sto optima nije the way to go. Druga bi prica bila da nemam ni tel prikljucak ni neta, ali onda opet gledano tekom trazi ili 610 kn ili 1 godinu ugovora, sto je opet prihvatljivije ako cekas “pravu” konkurenciju. Ali isto je optima i jeftinija tako da neznam sto bih u tom slucaju napravio. Ali sada prelaziti na optimu je po meni glupo.
I samo jos nest. citam te preko godinu dana i gotovo sam svaki dan tu i to nekoliko puta dodem da procitam komentare i vidim ima li sta novo. I prvo tebe citam, prije buga, pceksperta itd. Tako da te molim da neodustajes i stvarno mi je zao sto si na to pomislio nakon moga posta..
ožujak 18th, 2007 on 19:04
Znaci nemaš pojma da konkurencija osim 52,14 kn mjesečno naknade za paricu, HT-u mora platiti i naknadu za uključenje.
A sad se stvarno zapitaj zašto i na osnovu cega HT naplaćuje tu naknadu za uključenje nečega što je već uključeno.
Sto se tiče Amisa i Iskona i razlike u cijeni to je barem jednostavno za odgovoriti. Iskon i Amis imaju VoIP, a ne klasičnu telefoniju. Ako ti to ništa ne znači u životu onda ti je njihova ponuda super i ne vidim zasto se buniš. Ona firma koja pogodi najbolji omjer cijene i kvalitete i onoga što ljudi u stvari žele (i spremni su platiti) će isplivati kao pobjednik, i to ti je to. Nema tu mudrosti isto kao što nema nikakve mudrosti u razlozima za takve cijene. Na sličan način na koji si ti računao koliko dugo bi trebalo da ti se isplati investirati 550 kuna s obzirom na razliku u cijeni računao je product manager koji je od šefa dobio zadatak da pripremi cijene i pakete.
Čista matematika koja je barem meni jasna kao dan. E sad, da li će se u bližoj ili daljoj budućnosti naći firma koja će ići na ROI (Return on Investment) dulji od 3 ili 5 godina i uz to ući u rizik nevezivanja korisnika na XY mjeseci to ti ne bi znao reći. Jedino znam da kod Iskona potpisuješ na 12 mjeseci, a kod Amisa na 18 mjeseci.
A što se lihvarenja tiče… hm… oni nude uslugu, ti ju uzmeš ili ne uzmeš pa odeš konkurenciji ili ostaneš tu gdje jesi. Kakve sad to veze ima sa lihvarenjem? Samo zato što firma X ima više cijene od firme Y ne čini baš lihvarenje, a i čini mi se da se taj izraz koristi više za bankarske poslove i to iste one banke od kojih i telekomi uzimaju kredite koje onda vračaju skupa sa kamatama. Možda si mislio da su zato lihvari jer su u cijenu uračunali i kamate koje plaćaju bankama… ;-)
Gle, to ti je meni jedna jako interesantna igra, to natezanje između firme i korisnika. Pokušaj se ponekad, čisto iz znatiželje, staviti u poziciju nekog telekoma ili vlasnika neke firme i pokušati s te strane sagledati problem. OK je to da kao korisnik želiš najjeftinije i najbolje, isto to i ja želim, e sad, kako do toga doći to je već malo teže pitanje i s jedne i s druge strane ali na kraju je odluka da ostaneš kod T-Coma samo tvoja i nitko ti ne smije ništa zamjeriti.
ožujak 18th, 2007 on 20:32
Vidi Zombix ja sam si to tako izracunao i meni to izgleda kao najbolje rjesenje za moju sadasnju situaciju.
Imas pravo meni kao korisniku netreba nista bolje od VoIP-a. I uzeo bi Amis ili Iskon da mogu, a nemogu jer su nedostupni, cak mi ni optima nije dostupna iako su rekli da su dostupni u centru (bas me zanima sto je za njih centar). A cak i da mi optima postane dostupna ne bih je uzeo iz razloga sto sam ti gore naveo.
I mene se netice sto se njima isplati ili ne, bitno je ono sto se meni kao korisniku isplati, a njihova ponuda bi trebala biti takva da se meni isplati. Cinjenica je da se moze i jeftinije od njih to dokazuje Amis (buduci da je iskon tekomov ga nespominjem).
Nadalje ovo sto si rekao da oni moraju i njima placati je strasno sto tekom radi, i ako se mora hebiga, ali dali moraju platiti i za adsl? Ako i moraju promet im sigurno nemoraju, pa zasto im je onda tako “skup” promet? mislim nije skup naspram tekoma, ali naspram amisa je i to puno. Jos netrebam ni spominjati sta rade s tim prometom. Je kvaliteta interneta za nekoga ko samo hoce surfati je super jer su shebali sve korisnike koje koriste p2p. A meni je to pak bitno i zelim biti slobodan i raditi sta hocu.
Gle meni fiksni telefon treba samo zato sto je min. 3x jeftiniji od mobitela, iako bi mogao i bez njega. Ja se bojim s njima potpisati samo da ne bi slucajno netko drugi postao dostupan i onda sam se zahebo, pogotovo ako prave popis zainteresiranih prije nego sto dodu da vide da li im se isplati ili ne, a onda ne bi mogao izdrzati placanje preostalih racuna i za dsl i tel do kraja i jos novi prikljucak ovoga sto je postao dostupan.
ožujak 18th, 2007 on 21:04
Tebe se ne tiče što se njima isplati ili ne isplati? Oprosti, govorimo li mi istim jezikom? Njihova ponuda bi trebala biti da se tebi isplati?
OK, ajmo mi sad okrenuti malo priču… daj ti meni reci što ti radiš u životu i na koji način formiraš cijenu svog rada/usluga, da li računaš ono što se tebi isplati ili ono što se drugima isplati?
Gle, odeš na plac i jedna kumica prodaje krastavce po 10 kuna, druga prodaje krastavce po 12 kuna. Sad ti meni reci gdje je tu logika. Zar ne bi ova koja prodaje po 12 trebala istog momenta spustiti cijenu na barem 9,5 kuna, na sto bi ju ova druga lijepo pogledala u spustila na 9 i tako dalje. I da li ti uvijek kupuješ isključivo njjeftiniju stvar u najjeftinijem dućanu i piješ najjeftiniju kavu u najjeftinijem bircu?
Ja kužim jamranje u situaciji kad nemaš alternative ali ti sad možeš birati, sam si izračunao da ti je VoIP sasvim OK i da ti Amisova cijena paše bolje od Optimine i od HT-ove… bravo… čit ti budu dostupni pređeš. Ne kužim u čemu je problem što Optima ima više cijene od Amisa i po kojoj bi to logici oni ili HT ili bilo tko drugi nešto “morao” zato što se, eto, tebi više ili manje isplati. Ako su krivo izračunali cijene… sami su si krivi.
ožujak 18th, 2007 on 23:22
gle Zombix neda mi se vise prepucavati.
Krivo si shvatio. Il sam se ja krivo izrazio. Uglavnom mislio sam da bi svoju ponudu trebali oblikovati tako da se meni isplati prijeci na njih. Dakle ako kumica prodaje krastavce po 12 kn i cijelo vrijeme kupujem kod nje, a druga kumica prodaje za 10 ali je udaljena tri stanice tramvajem, onda bi to trebali biti ili bolji krastavci ili znatno jeftiniji, da se meni isplati voziti do nje. Dobro ovo je blesav primjer jer se radi o 2 kn, al nadam se da shvacas.
Sto se tice sta radim, studiram pa nemos usporedit, ali evo prijateljima i njihovim poznanicima sredjujem kompove. Za to dobijem 200-300kn za stavljanje friskim windowsa, officea i sve sto ide uz to. I ja bi mogao staviti neko smece od antivirusa, ili ga shebati u funkcijama (recimo da neprati internet promet), nestaviti adblock u firefox ili uopce nestaviti firefox….
i s time bih postigao da mi za 6 mjeseci dode ponovo i ponovno mi plati 200-300kn zato sto je nakupio scuma na netu, ali to jednostavno neradim jer to nezelim imati na savjesti. I stalo mi je kako ljudi misle o meni. Tako da mislim i na ono sto se ljudima isplati, meni na stetu.
Iako znam da firme nemaju savjest, niti sam tako ikad mislio.
Ali nemogu ja lika koji zivi kod vemila nagovarati da dode do mene u centar jer sam 25% jeftiniji, a posao koji cu napraviti ce biti losiji od onog sta bi mu napravili u vemilu. Ovo losije se odnosi na dio sta trotlaju torrente.
i da ako je meni sada optima dostupna i ja prijedem na njih i za 6 mjeseci mi postane amis dostupan ili jos bolje optika(sto je nerealno, ali se nadam)? Onda bi trebao platiti sta mi je ostalo platiti po ugovoru sto i nije mali novac (61kn * 18mj + adsl 73kn *18mj). I onda jos na to platiti prikljucak ili ponovno ugovor kod amisa.
Ali ajmo zamisliti da optima nudi isto sto i amis ali je 50kn skuplji tj 200kn (tel,adsl,flat). I da je ugovor na 1 godinu. Onda bi potpisao odmah i neka onda dode amis za 6 mjeseci. Onda nebi prelazio kada bi mi bio dostupan nego bi cekao tih 6 mj da isteknu i onda se prebaci u slucaju da optima ne korigira cijene.
Ali jednostavno bi se ziv pojeo da budem jos 18 mj kod nekoga tko je duplo skuplji iako znam da mi je omogucena ista usluga (dobro ne ista, VoIP, ali to mi ne znaci puno), ali za duplo jeftinije.
I optima mi nije dostupna ali po svemu sudeci trebali bi mi prvi postati dostupni. Tj rekli su da su pokrili centar, ali nekako gunduliceva nije dostupna.
Ista mi je situacija bila i sa tele2. Prije kada se jos nije moglo prebaciti broj. Razmisljao sam prijeci na tele2, cijene su bile 1,59 prema svim osim tele2 i 0,59 tele2. I lijepo si izracunao da mi se neisplati jer sa mog vipa na vip je bila cijena 1,29 ili tu negdje. I onda sam si isto tako izracunao da mi je isplativije kupiti t-mobile karticu i pricati sa 098 korisnicima za 50-60lipa (favorite). To je zato jer sam imao 4 kolege koje sam cesto zvao). Dakle iz tadasnje situacije tele2 se nikako nije isplatio, mozda i bi ona tarifa 85, ali nevolim pretplatu i trosio sam 40-50 kn mjesecno, tako da je 85 overkill.
ožujak 18th, 2007 on 23:38
Sve sto si napisao to stoji i ne pišem ja zbog toga niti želim reći da ti jesi ili nisi u pravu. Jedino što želim reći je da je njihov bad ako su krivo procijenili tržište i stavili previsoke cijene jer alternativa postoji.
A što se tiče usporedbi i toga što radiš samo sam htio reći da svatko ima svoju cijenu za ono što nudi/radi, ako postoji konkurencija ljudi će otići onome tko ponudi povoljniju uslugu. No postoji neka granica isplativosti za koju ćeš ti reći da ti je neisplativa ili da ti se neda ni pogledati komp ispod XY kuna dok će nekome to biti baš super džeparac.
BTW, ja sam siguran da neće ni Optima kao ni HT ni Amis ni Iskon ili bilo tko drugi, sjediti skrštenih ruku gledajući kako im korisnici ne dolaze ili odlaze i that’s the point… konkurencija.
A kad već uspoređuješ cijene telefoniranja. Da li znaš da VIP i dalje nudi cijenu od 0,10 kn po minuti u svom Homebox paketu? Zar se sad trebamo pitati zašto i drugi ne spuste cijenu telefoniranja? Gle, oni su si izračunali da im je to u interesu, drugi nisu… Ali opet VIP samo za uslugu telefonske linije traži 80 kn mjesečno… ono… gle oni uopće ni neidu preko žica… ajde, doći će netko i do Gundulićeve. ;-)
ožujak 19th, 2007 on 07:23
ajde lijepo da se razumijemo :)
nego Zombix mogao bi sloziti nesto za edit komentara. Cura me prekinula pa nisam dovrsio misao. Htio sam jos reci da sam se prebacio na tele kada sam vidio da mogu odnijeti svoj broj i pricati za 0,99 po min. Sto je jeftinije nego s vipa na vip. Tu mi je puko film i podnio sam zahtjev za prijenos broja. Kupio lijepo motorolu l2 i dobih bluetooth slusalcu :D za 215kn. Uglavnom ni to mi nije bilo dosta pa sam onda sjeo sa starcima, pa su i oni odhebali vip. Onda se i sestra prebacila jer joj je vip sluzio u 70% slucajeva za starce i eto. Ode cijela obitelj + sto sam jos curu i njenu mamu nagovorio ;-).
Dakle prilagodili su cijene da se meni isplati zahebancija i time su dobili ne jednog vec 6 novih korisnika.
ožujak 19th, 2007 on 09:37
Nisam našao rješenje za WordPress. Postoji nešto što omogućava izmjene recimo 30 min nakon pisanja ako si još spojen preko iste IP adrese ili tako nešto.
A sto se tiče prilagođavanja cijena i mogučnosti ti si prešao na Tele2, a ja ću kako mi se čini ostati na 099 makar sad imam i 091 i 099. Zašto ne 095? E pa nemaju data. ;-)
ožujak 19th, 2007 on 09:49
Pa eto vidis. meni tako sta netreba, iako bi koristio da su cijene koliko toliko male, mislim blize ovome fiksnome netu. Iako sam uvijek psovao vip, jer kada kupis mob stave jednu tipku za brzi pristup bowseru, pa sam se uvijek plasio da mi neode na net i skine mi novcica i novcica.
Koristis onaj W’n'W?
I to ti je to, kome treba neka si uzme, u ovom slucaju je tele2 usluga manjkava, ali ukoliko to nekoristis je tele2 idealan. Ali opet kod optiDSL ima trotlanja p2p, kod amisa nema. A optiDSL skuplji. E vidis to me smeta. Zasto za losiju uslugu platiti vise? No dobro necemo vise o tome.
A zasto ne prebacis taj 91 na tele2? Ako ti 99 sluzi za data, cemu ti sluzi vip?
ožujak 19th, 2007 on 09:51
EDIT: Ako ti 99 sluzi za data, sto ima vip, a da nema tele2?
ožujak 19th, 2007 on 10:27
Vidiš to je jedna jako komplicirana situacija. 091 je broj koji koristim vec vise od 3 godine i “pripada” firmi u kojoj radim, onaj famozni VPN jer mi je posao takav da moram biti 24/7 dostupan i stalno nešto brbljam sa ekipom iz firme. E sad su došli crni dani u firmu, nestalo love, sef je odlučio ne plaćati neke račune pa tako i račun za taj VPN. Znaš kako to ide, prvo ide SMS sa upozorenjem pa onda isključenje odlaznih poziva i onda još jedno upozorenje. E sad, pošto je taj broj moba meni, ali i firmi jako važan jer svi moji privatni i poslovni kontakti su vezani za taj broj pa čak i NOC našeg providera i banke i slično ja sam pokušao “preuzeti” taj broj na sebe zajedno sa svim obvezama po ugovoru i da platim sve što treba samo da se taj telefon ne ukine.
Pričao sam sa VIP-ovcima i objasnio im situaciju i zašto je bolje da prepuste taj broj meni pa da ja plaćam nego da firma ne plaća pa da je broj blokiran. I ljudi su skužili i obećali pomoći makar nije po propisima tj. dok se račun ne plati ne bi se smjelo tako nešto napraviti. E sad, ja sam poslao zahtjev i firma je poslala suglasnost i ja sam otišao do VIP centra i ispunio onaj ugovor i cura koja tamo radi je slala fax nekoj drugoj curi i svi su rekli da je 99% da će proći ali… e nije prošlo. Sistem jednostavno ne dozvoljava da se tako nešto napravi makar svi koji su pokušavali to žele napraviti. Čekao sam 15 dana da se nešto promijeni ali nije se promijenilo ništa osim što su mi VIP-ovci odblokirali dolazne pozive da imam barem nešto. Pa pošto se cijela priča razvukla, a meni nije dosta da samo mene mogu nazvati, a i nemam više mobilni net ja sam odlučio napraviti trik sa brojevima i zatražio isti taj broj ali na 099…. i dobio i w’n'w cak imam za ovaj mjesec plaćenu i BB tarifu koja mi je trebala da isprobam BlackBerry.
Eto, sad imam i 099 i isti takav ali trenutno rade samo dolazni pozivi 091. Kad testiram Vario II mogu konačno istestirati i prenošenje brojeva pa mogu preći natrag na VIP sa brojem 099, a možda do tada i Tele2 ponudi neke data pakete… uglavnom… šetam i mijenjam zavisno od situacije i trenutnih potreba. Inače imam onaj 150 paket + Unlimited i pratim troškove da vidim koliko mi se isplati uopće prelaziti nekamo tj. koje brojeve najviše zovem. Za sada je većina poziva prema 098 mreži pa nisam baš siguran u isplativost prelaska ali to se mijenja. A ako mi T-Mobile iz nekog razloga pokloni Vario II… hehe… e jesam grebator…
ožujak 19th, 2007 on 11:10
đizus, a ja mislio da je moje komplicirano. Vidi neznam, ali probaj pitati sefa da mu ti platis taj dug pa da ga on uplati i odmah ga prebaci na tele2, pa ti ostane 091 broj, a buduci da onda vise nisi u vpn ti se isplati prijeci na tele2. tj. kada se plati dug vadi broj iz tog vpn na normalnu pretplatu da ti ponovno ne zablokiraju kada dode novi racun, a tada ti se vise ne isplati zvati ljude koji su na vipu jer je tele ipak jeftiniji, pogotovo ako uzmes onu svalersku ili 85 ili kako se vec zove tarifu.
iss kako se neznam izraziti..
ožujak 19th, 2007 on 11:28
Haha, e kad bi to bilo tako jednostavno. Ja sam htio platiti sva dugovanja za tu liniju tj. taj broj ali problem je što se ona ne može izvaditi iz VPN-a u kojem je 10 brojeva/linija dok se UKUPNI račun za VPN za sve brojeve ne podmiri, a toliko novaca mi taj broj ipak ne vrijedi. Računaj, 10 linija, od kojih neke MORAJU biti na paketu 200 jer tako oće VIP, neke su na paketu 100 pa sve to pomnoži sa 3 mjeseca računa i … nebu išlo da ja to platim samo da dobijem broj van, nek’ si ga zemeju.
A što se tiče prelaska sa VPN-on to je nemoguče dok ne isteknu oni ugovori na XY mjeseci, a kad isteknu (negdje 11. mjesec) tko zna da li ću uopće biti u toj firmi makar i honorarno ali da, ideja je da se pređe nekamo, ne zbog ljubavi nego iz čiste matematike, rezat će se i broj linija ali… daleko je 11. mjesec